onsdag 1 juli 2009

Juni, Juli, Augusti...

Fy faan vad jag är trött! Extra mycket idag. Men det var inte det jag skulle skriva egentligen..
Idag är det den 1a Juli och halva befolkningen är glada för dom ska väl ha semester snart men jag tycker mest det känns som att sommaren flyger iväg. Nästa gång jag öppnar ögonen är det väl Augusti och sen är det höst. Jag älskar Sverige på många sätt men jag hade gärna ändrat på årstidenra lite. Det känns liksom inte rätt att det ska vara fint i knappt 3 månader och resten av året består av regn, snö, slask, stormar, mörker och minusgrader. Jag är INTE gjord för ett sånt klimat. Ett par veckor med kyla, javisst. Det kan väl vara mysigt med en vit jul och nyår, men sen får det vara bra. Lite höst innan, sen vår och sommar resten av året. Me like!

Man får väl drömma.

Inga kommentarer: