tisdag 6 april 2010

Money money money

Ibland kan jag bli irriterad på en viss sorts människor. Människor som tillexempel lånar lite pengar då och då. Typ 10 kr här och där. Och snyltar. Jag bryr mig inte om småsummor. För mig är 10 kr inte ens ett lån.. Men när personen själv gråter för en femma som jag "lånat" för 2 veckor sen, och själv "lånar" småsummor hit och dit som man aaaaldrig ser röken av, DÅ blir det intressant. Eller när personen försöker sig på saker, eller börjar gå in på småsaker när man själv bortsett från några kronor hit och dit, DÅ blir jag likadan! Ärlighet varar längst och det lönar sig i längden att inte vara snål. Visst kan man vara sparsam och VISST, 10 kr eller 100 kr. Ett lån är ett lån. Men då ska det vara lika för båda.. Om du börjar bitcha, kan jag vara likadan tillbaka. Och det känns ju himla onödigt att ödsla energi på en sån sak, när man kan ha trevligt istället.
Men en sak stämmer. What goes around, comes around..

Inga kommentarer: