måndag 15 juni 2009

Tankar idag

Oj, är klockan bara 11 jag trodde den var mycket mer. Är ledig idag också men imorgon börjar jag på Husiegård igen. Ska bli kul att träffa alla igen. Jag blir väl trött på det om ett tag igen hehe men nu känns det skoj. Bara jag iinte blir sjuk. Känner mig lite krasslig idag. Men jag ska vila ordentligt idag.. Och vädret är helt OK så jag kanske lägger mig i trädgården lite. Nu känns det som att sommaren är på väg! Jag hoppas verkligen det för jag vill använda mina sommarkläder! Enligt aftonbladet eller nåt sånt så skulle det ju bli "rekordvärme" till midsommar. Jaja. Jag tycker dom skriver så varje år men nu kanske det är sant. Kanske inte. Jag är ledig iallafall så jag hoppas.

Har hjälpt min spanska buddy Juan att leta lägenhet idag. Han ska studera i Lund till hösten. Ska bli kul att träffa honom igen för det var senast 2004 när jag var i España med skolan. Fast han har inte hittat någon lägenhet än men han gör väl det snart hoppas jag, det är ju inte det lättaste och speciellt inte när man inte kan svenska. Så det blir party party till hösten med utbytesstudenter!

Till hösten vill jag även resa lite om jag hunnit spara pengar. Inga värsta resor för jag går ju i skolan då men iallfall nån weekend eller så. Om Stasso ska till Barcelona kan man ju åka dit och hälsa på. Och jag är jättesugen på att åka till New York. Fast det hinner man kanske inte torsdag till måndag. Men nån dag ska jag dit. Det verkar så fräckt där. Ush ja det är många ställen jag vill besöka, och så lite tid och pengar. Men jag vill inte va borta länge som jag varit innan. Just nu känns hemmaplan rätt. Bara vi får lite fint väder.

Och en rolig nyhet är att vi kommer träffa Oscar och Valle i Motala i sommar. Reunion liksom. Bilen är bokad nu, så skönt. Slipper tänka på det mer.. Ja om ni inte har hört så är Motown the place to be v. 31 i sommar.

Nu ska jag hänga tvätt och läsa lite. Får icke bli sjuuuuk.

Inga kommentarer: