torsdag 6 maj 2010

En dag till

Det blev lite "after work" på Lilla torg igår. Tog faktiskt en taxi dit, fast jag har busskort men jag orkade inte vänta på den.. Annars brukar det mest bli taxi när man åker hemåt. Taxichaffören tyckte det var väldigt roligt att jag skulle på after work klockan 21 och att jag sa att det var lill-lördag. Han menade på att jag var snurrig. Är inte after work mellan 17-20 tyckte han? Inte om man slutar 21. Och lill-lördag var ett uttryck som försvann för en sisådär 10 år sedan enligt honom. Men inte enligt mig! För mig började det för 10 år sen haha.. Det blev 2 glas vin och en trevlig stund med vänner.

Jobbar till 21 idag med men jag tror inte det händer så mkt ikväll, trots att jag är ledig imorgon. Mami är i Sthlm och Anders vet jag inte var han är så jag måste skynda mig hem till Shela efter jobb.. Och så kommer det vara hädanefter, har jag insett. Men iochmed vår delade vårdnad blir det nog bra ändå..

Funderar på om jag ska sola idag också. Poängen med att göra det var ju att få lite färg, och jag tror det har hjälpt lite. Men måste bättra på den lite till.. Sen är det nog.

Snart är det helg! Jag ser ljuset..

Inga kommentarer: